مروری کوتاه بر زندگی شهید محراب آیت الله دستغیب

مروری کوتاه بر زندگی شهید محراب آیت الله دستغیب

ترورهاي نافرجام :
شهيد آيت الله دستغيب روز 19 شهريور سال 1360 يک روز پس از شهادت شهيدان رجائي و باهنر ، را روز راهپيمائي اعلام کرد و خود نيز تصميم گرفت که مانند هميشه شرکت نمايد با وجود اينکه به علت حفظ جان ايشان عده اي از جمله فرزندشان تاکيد نمودند که شرکت ننمايند اما ايشان تصميم گرفتند که در جمع مردم باشد لذا همان روز سه مرتبه قصد جان ايشان شد و نافرجام ماند يکي جلو درب مسجد جامع وکيل که جواني قصد پرتاب نارنجک داشت که مردم او را دستگير کردند دوم اينکه صداي شليک چند گلوله در فلکه شهدا شيراز به گوش رسيد که به کسي صدمه اي نرسيد سوم همان روز در چهار راه زند از دست يک دختر بچه نارنجک گرفتند که ظاهرا قصد جان ايشان را داشت و تماما نافرجام ماند .
مورد ديگر روز جمعه 13/9/1360 دختري را مامور ترور ايشان نموده بودند که نافرجام ماند .

شهادت و پرواز به سوي دوست :
سرانجام در ساعت 30/11 صبح جمعه 20 آذرماه سال 1360 مانند هميشه راهي ميعادگاه نماز جمعه شد .پاسدار ايشان مي گويد : وي هنگام خروج از خانه ، لحظه اي ايستاد ، شالش را محکم کرد گفت : ” لا حول و لا قوه الا بالله العلي العظيم و انا لله و انا اليه راجعون.” بعد از پله ها پائين آمد و در حالي که يک دست بر سينه داشت و با دست ديگر به سوي بالا اشاره مي کرد . راه افتاد لحظاتي بعد دختري 19 ساله از اعضاي گروهک منافقين با چند کيلو تي ان تي به بهانه ي داشتن نامه اي که بايد به دست آقا برساند ، به سوي ايشان مي دود سپس در يک انفجار مهيب ، سيد عبدالحسين دستغيب قدس سره همچون جدش سيدالشهدا عليه السلام بابدن تکه تکه به لقاء الله مي پيوندد و ديواره هاي کوچه ، درهاي منازل ، کف کوچه و پشت بام خانه ها غرق در خون مي شود از آن پس ، نمازگزاران ناله سر مي دهند . ديده ها بارد ، سينه ها نالد، دستغيب صد پاره شد، ديگر نمي آيد .
همان روز بود که ده تن از بهترين مردان خدا به شهادت رسيدند که شهيد راه محراب سيد عبدالحسين دستغيب رحمه الله و نوه ي عزيزش شهيد سيد محمد تقي دستغيب فرزند استاد آيت الله سيد محمد هاشم دستغيب حفظه الله و هشت تن ديگر از ياران با وفايشان به لقاء الله پيوستند . روحشان شاد و راهشان پاينده باد .

آثار به جا مانده از آن شهيد عزيز :
بيش از 46 کتاب ارزشمند در زمينه هاي مختلف اخلاقي ، اعتقادي غيره از اين شهيد عزيز به يادگار مانده که تهيه و تصحيح و مقدمه از فرزند دانشمند ايشان حضرت آيت الله سيد محمد هاشم دستغيب حفظه الله مي باشد . از جمله معاد توحيد و سيد الشهدا و فاطمه زهرا سلام الله و زينب کبري سلام الله و داستانهاي شگفت و قلب سليم گناهان کبيره بندگي راز آفرينش پيامبر و قرآن و نفسه مطئمنه مهدي موعود عجل الله و مظالم و ترديدي و توکل و قيام حسيني عليه السلام و توبه و برزخ شرح کفايه الاصول آخوند خراساني و …. راه ايشان ادامه باد .

موضوعات: شهید آیت الله دستغیب  لینک ثابت



[دوشنبه 1398-09-18] [ 09:12:00 ق.ظ ]